Martin Štverák

NA KOLE DO ITÁLIE 2016

Na kole do Itálie

Počet dní: 14
Počet ujetých kilometrů: 1515
Počasí: slunečné, silný protivítr, déšť, bouřky
Přibližná váha brašen: 43 kg
Max. denní ujetá vzdálenost: 230 km

Původním záměrem nebyla cesta do Itálie a pak se vrátit zpátky do České republiky. Na cestě jsem chtěl pobývat minimálně půl roku a také jsem i pro tyto podmínky vezl všechny věci s sebou, včetně věcí i do chladného počasí. Nebyl to také první pokus o dlouhodobější cyklo-výpravu. Nicméně jsem při dojezdu do Itálie, i přes mé plány a představy, vše přehodnotil a rozhodl se podle toho co jsem cítil – vrátit se zpět domů. Při plánování jsem se hodně díval na svou první cyklo-výpravu „Na kole za čečenským dobrodružstvím“, kterou jsem podnikl v roce 2014. Bylo to tehdy něco úžasného, něco nezapomenutelného. Tentokrát to už ale bylo jiné, jakoby se mé priority, ohledně cestování trochu pozměnily.

Prvním cílem na trase do Itálie byla Vídeň. Vyjížděl jsem z Loučky u Valašského Meziříčí, přes Kroměříž, poté jsem pokračoval po cyklostezce podél Baťova kanálu až do Uherského Hradiště. Dalším městem na trase byla Břeclav, kde jsem se napojil na značenou cyklostezku Eurovelo 9, která mě dovedla až do samotné Vídně. Řeka Dunaj, která protéká Vídní má také podél svého břehu cyklostezku, která mi dělala společnost až k městu Linz. Po celou dobu jsem využíval značené cyklostezky jak už místní, tak i dálkové trasy Eurovelo. Před městem Linz jsem pokračoval podél řeky Traun až do města Gmunden, které leží u krásného jezera Traunsee.

Pomalu jsem se rozloučil s rovinami a vjel jsem do nádherných rakouských Alp. Projel jsem tak městem Bad Ischl, Gosau, Abtenau a napojil se na další značenou dálkovou cyklostezku Alpe Adria, po které jsem pak pokračoval přes města Bischofhofen, Bad Gastein, kde po pár kilometrech cesta skončila a musel jsem sednout na vlak, který převáží veškerou dopravu na druhou stranu kopce. Prudkým sjezdem jsem se přiřítil do města Obervellach a pokračoval až do města Villach, které už leží nedaleko italské hranice.

Cyklostezka v Itálii dostala trochu jiný ráz a to tím, že jedete po zrušené železnici včetně několika průjezdy železničními tunely i mosty. Nic víc jsem si nepřál než konečně vyjet z hor někam do rovin a to nejen díky zhoršenému počasí. Před městem Udine jsem se rozhodl, že dál už nepojedu a budu se vracet domů. Až do města Bad Hofgastein jsem pokračoval po stejné trase, zde jsem nasedl na vlak a přemístil jsem se do Vídně. Při západu slunce jsem vyjížděl z Vídně a na druhý den jsem dojel až domů do Loučky u Valašského Meziříčí.

Více praktických informací, ohledně cesty na kole do Itálie, naleznete v tomto článku: http://www.martinstverak.cz/o-prazdninach-na-kolech-do-italie/

Prezentace s několika fotografiemi
Video

[fblike]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..